Meidän tarinamme

 

Alussa oli isä, poika ja intohimo myydä.

Kaikki alkoi Mikko-isän menestyneestä kodinkoneliikkeestä, joka veti asiakkaita Jyväskylässä kärpäspaperin lailla. Vuosikymmenten työ ajautui kuitenkin konkurssiin 1990-luvun laman kourissa. Vaikeuksista huolimatta oikea yrittäjä ei koskaan lannistu, vaan jatkaa pelottomasti kohti uusia seikkailuja.

 

 

Näin kävi, ja opit siirtyivät isältä pojalle.

Eipä aikaakaan, kun tuli vuosi 2007, ja yrittäjän asenne rohkaisi nuoren miehen perustamaan oman yrityksen. Syntyi Kirjakaari. Ei siis omena kauas puusta pudonnut.

Kimmo hyppäsi rohkeasti yrittäjän saappaisiin, joissa oli vielä reilusti kasvunvaraa. Hyväntuulisena myyntimiehenä hän on kuitenkin vaihtanut saappaat jo monta kertaa uusiin. Suomalaisille kansainvälisille toimijoille on myyty ja kustannettu monikielisiä teoksia laidasta laitaan, vuodesta toiseen.

 

 

Töitä on tehty sisulla ja opeteltu asioita kantapään kautta: on kysytty vinkkejä asiantuntijoilta, verkostoiduttu, googletettu ja ennen kaikkea uskallettu kokeilla ennakkoluulottomasti. Välillä on menty päin mäntyä, mutta sanovat, että työ tekijäänsä opettaa.

Yritykseen on myös poimittu sen perustamisesta lähtien vuosittain uusia oman alansa moniosaajia. Vaikka nimet ja kasvot ovat vaihtuneet, työntekijät ovat omalla panoksellaan rakentaneet Kirjakaaren yrittäjähenkistä tarinaa ainutlaatuiseksi. Jokainen työntekijä ansaitsisikin aivan oman tarinansa, sillä yrityksen yhteisöllinen henki on muodostunut heidän ansiostaan.

 

 

Meille asiakas on aina ollut ykkönen.

Siksi haluamme tavata asiakkaan aina kasvotusten: yksi jos toinen kahvikupponen on juotu milloin Lapin perukoilla, milloin pääkaupungin vilskeessä. Kirjoja ja muita toteutuksia onkin syntynyt vuodesta toiseen yhä kiihtyvämmällä tahdilla.

 

 

Kotimainen osaaminen ja suomalaiset menestystarinat ovat olleet Kirjakaaren polttoainetta alusta saakka: vuosien varrella maakuvaviestinnästä on siirrytty entistä enemmän yritysviestinnän maaperälle. Koska menneisyydellä on merkitystä organisaatioissa, Kirjakaaren rinnalle perustettiin syksyllä 2017 viestintätoimisto Brandia.

Tulevaisuus näyttää, millaisia ennätyksiä onnistumme rikkomaan.

 

 

Pidämme suksenpohjat liukkaina ja haemme vahvaa kasvua. Luotamme suotuisaan myötätuuleen – ainakin jos se organisaatioiden menestystarinoista on kiinni, sillä niitä Suomi ja maailma on pullollaan.

Tarinoissa on voimaa. Siihen me uskomme.