Miksi yritysblogin sisällöntuotantoon kannattaa panostaa?

Onko blogin päivittäminen pakollinen paha yrityksessäsi? Kirjoituksia täytyy julkaista, koska kaikki muutkin niin tekevät? Asia voisi olla toisinkin. Koska asiantunteva ja laadukas yritysblogi on tärkeä markkinoinnin kanava nykyajan digitaalisessa maailmassa, sen sisällöntuotantoon kannattaa satsata.

Vaikka blogin hyödyt eivät välttämättä kilahda suoraan liikevoittona yrityksen tilille, kärsivällinen ja tavoitteellinen sisällöntuotanto palkitsee ennen pitkää.

Kokosimme muutamia syitä, miksi yritysblogin kirjoittamisesta on hyötyä. Kukapa sitä tyhjänpäiten juttuja rustailisi.

 

 

Blogia kannattaa kirjoittaa, koska se:

  1. lisää yrityksen vakuuttavuutta ja uskottavuutta. Kun yritys tarjoaa laadukasta, asiantuntevaa ja kiinnostavaa sisältöä, se rakentaa lukijoiden silmissä omaa asiantuntijaimagoaan. Yritysblogi on oiva paikka osoittaa ammatillista osaamista.
  2. tarjoaa foorumin tuottaa hyödyllistä tietoa. Kun yritys tuottaa ja jakaa lukijoilleen pyyteettömästi hyödyllistä tietoa, lukijasta voi tulla pian yritykselle arvokas asiakas. Lukija on tyytyväinen, kun hän saa tietoa haluamastaan aiheesta. Tyytyväinen asiakas on useimmiten maksava asiakas myös jatkossa.
  3. parantaa näkyvyyttä hakukoneissa. Tällöin entistä useampi kävijä klikkaa sivustollesi hakukoneiden kautta. Samoin voit kohentaa näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa, millä on positiivinen vaikutus sivustosi kävijämääriin.
  4. auttaa keräämään potentiaalisia asiakaskontakteja. Tasokas blogi on hyvä referenssi saada lukija liittymään yrityksen sähköpostilistalle. Tällöin lukija saa automaattisesti esimerkiksi tuoreimmat blogipostaukset sähköpostiinsa.
  5. tekee mahdolliseksi sisällöntuotannon eri kanaviin. Samalla kun kirjoitat blogiin, voit myös päivittää samaa sisältöä esimerkiksi sosiaaliseen mediaan, uutiskirjeeseen tai painettaviin esitteisiin.
  6. mahdollistaa käsittelemään kiinnostavia ja ajankohtaisia asioita. Blogi on viestinnän areena, jossa yritys voi osoittaa olevansa alansa ajatusjohtaja tai vähintäänkin inspiroiva toimija. Parhaimmillaan blogikirjoitus herättää keskustelua lukijoiden keskuudessa ja kasvattaa sitä kautta yrityksen tunnettuutta.

 

 

Yritysblogin hyödyistä kannattaa siis ottaa kaikki teho irti. Koska blogin sisällöntuotanto poikii parhaimmillaan tärkeitä asiakkuuksia, sen kirjoittaminen kannattaa ottaa säännölliseksi tavaksi vaikka jo tänään.