Saatiin tuossa poikain ja tyttöin kanssa ajatus, että voitaisiin kirjoittaa blogia – se kun on nykypäivänä semmoinen trendikäs harrastus. Eihän me täällä töissä harrastella, mutta blogissa tarinointi voisi olla kiva lisä muille touhuillemme. Kun on sitä raakaa työntekoa hikikarpalot ohimoilla, niin sitten voisi vastapainoksi hullutella blogissa. Sanottiin pomolle, että puhutaan ihan asiaakin eli tehdään asiantuntevaa sisällöntuotantoa, joten tästä lähtee uusi alku sarjassamme näin olemme vakuuttavia, kun kirjoitamme blogia.
Leipälajinamme ei ole moukarinheitto, suojalkapallo eikä eukonkanto (vaikka mikä tahansa näistä voisi hyvin ollakin), mutta olemme hyviä kertomaan tarinoita. Eikä mitä tahansa tarinoita! Vaan sellaisia, jotka saavat kylmät väreet hipsimään selkärankaa pitkin ja tajunnan räjähtämään. Sellaisia, jotka ensin naurattaa, sitten itkettää, ja joskus itkettää ja naurattaa samaan aikaan. Ne siis herättävät tunteita.
Tarinallinen viestintä on se meidän joukkueen ydinkärki, jolla saamme kilpailijasi kanveesiin ja nuolemaan näppejään. Vaikka olemme itsekin hyviä keksimään tarinoita, innostumme erityisesti niistä tositarinoista, jotka ovat oikeasti tapahtuneet yrityksissä ja organisaatioissa. Sellaisen hajulle päästyämme iskemme tarinaan suden lailla kiinni ja tarjoilemme sen persiljalla koristeltuna kaiken kansan nautittavaksi. Siksi tämä on meistä niin siistiä! (Siis se, että saamme tehdä vaikuttavaa tarinankerrontaa eri kanavissa ja erilaisiin tarpeisiin.)
Miten tämän sitten vasta silitetty kauluspaita ja pikkutakki päällä sanoisi? Tarjoamme saman katon alta kaikki ne palvelut, jotka tarvitset, kun haluat esimerkiksi teettää yrityksellesi kirjan tai tehostaa organisaatiosi viestintää tarinallisuuden avulla.
Me erikoiskirjojen kustantamo Kirjakaarella ja viestintätoimisto Brandiassa tartumme silmät kiiluen uusiin haasteisiin – oli se sitten yrityksesi menneisyyden taltioimista kirjoihin ja kansiin tai sisällöntuotantoa sosiaaliseen mediaan. Kumpikaan vaihtoehto ei sulje toista pois, vaan parhaimmillaan ne tukevat toisiaan.
Jos vielä tämän horinan jälkeen uskallat kurkata uudestaan blogiimme (edes vasemmalla silmällä), et pety. Näinhän sitä mainoshempot sanovat. Mutta me myös tarkoitamme sitä, sillä tykitämme tänne oikeasti relevanttia settiä. Vastaamme muun muassa tällaisiin kysymyksiin, joita nokkelat ihmiset ovat esittäneet:
- Mitä tarinallinen viestintä tarkoittaa ja miksi siitä on etua esimerkiksi yrityksen markkinoinnissa?
- Mitä history marketing on ja miten sitä voi hyödyntää yritysviestinnässä ja brändäämisessä?
- Mitä kirjaprojektissa kannattaa ottaa huomioon ja miten se etenee alusta loppuun?
- Millaisia vaiheita julkaisun työstämiseen kuuluu?
- Mikä on meidän roolimme ja mikä asiakkaan?
- Millaisia projekteja olemme tehneet ja millaisen voisimme toteuttaa juuri sinun organisaatiollesi?
Tästäkin kirjoituksesta huolimatta osaamme asiamme. Ja ei, emme käytä foliohattuja tai taikaviittoja. Olisi hienoa, jos tsekkaat blogiamme vaikka silloin tällöin kahvitauolla. Uskomme, että saat sieltä kaiken sen tiedon, mitä et välttämättä huomaisi edes kysyä.
Peace & love,
toimitustiimi
* Huomasit varmaan myös viittauksen kansakuntamme klassikkoteokseen? Esimerkiksi tämänkaltainen intertekstuaalisuus toimii myös mainiona tarinankerronnan työkaluna.