Brand!a

 

Tietoa yrityksen vaiheista tallentuu jatkuvasti eri kanaviin ja ihmisten mieliin. Eri aikakausien, vaihtuvien avainhenkilöiden ja kiireen takia tärkeät tiedonmuruset saattavat kuitenkin unohtua tai kadota kokonaan. Me etsimme merkitykselliset tiedot takaisin nykyhetkeen ja koostamme hajanaisista palasista tarinan koko organisaation yhteiseksi muistiksi.

Väitämme, että tarinoilla voit:

  • esitellä tuotteitasi ja palveluitasi yrityksesi oman hengen mukaisesti.
  • luoda positiivisia mielikuvia ja rakentaa yrityksesi brändiä.
  • kertoa elävästi organisaatiostasi ja sen vaiheista.
  • hioa yrityksesi sisäistä ja ulkoista viestintää houkuttelevammaksi.
  • rakentaa myönteistä yrityskulttuuria, jossa työntekijäsi viihtyvät.
  • päivittää yrityksesi kuulumisia eri medioissa.
  • kuvailla menestyksekkäitä asiakassuhteitasi.
  • markkinoida ja mainostaa yrityksesi osaamista – olivat ne sitten tuotteita tai palveluja.

Niin virheistä kuin onnistumisista voi ottaa opiksi, ja niiden tarkastelu helpottuu, kun menneisyys on puettu mielenkiintoiseksi tarinaksi. Me rakennamme tarinan, joka auttaa tarkastelemaan organisaatiosi historiaa – etenkin niitä hetkiä, jotka ovat rakentaneet organisaatiostasi juuri sellaisen kuin se on.

Tarinalla on monta muotoa: se voi olla historiikki asiakkaita ja sidosryhmiä varten, yrityksen sisäiseen viestintään tarkoitettu perehdyttämistarina tai vaikkapa työkalu toiminnan taustojen ymmärtämiseen. Oivaltavassa viestinnässä vain mielikuvitus on rajana, ja siksi haluamme hyödyntää tarinankerrontaa ennakkoluulottomasti.

Autamme yritystäsi löytämään ne viestintäkanavat, joilla tarinat pääsevät parhaiten eloon. Tarinan voi kertoa perinteikkäästi kirjoissa ja kansissa, mutta yhtä hyvin sen voi pukea virtuaalilasien välityksellä koettavaksi kokonaisuudeksi. Elävästi kerrottu tunteita herättävä tarina jää mieleen ja luo yrityksellesi sellaisen kosketuspinnan, jota on muuten vaikea saavuttaa.

Mihin kaikkeen muuhun tarinallinen viestintä mukautuu? Keskustellaan siitä kasvotusten lisää!